This is Canadian figure skater Emanuel Sandhu's fan blog.
This blog is Link free though, please link to top page when you link.
Do NOT use any contents without permission.

カナダ人フィギュアスケーター、エマニュエル・サンデュ選手のファンブログです。
当ブログはリンクフリーですが、リンクの際はトップページへお願いします。
記事訳や掲載写真の無断転載はお断りいたします。


 - - -
message from Emanuel
I got message from Emanuel.
This message can be used or introduced *without*
permission.  Anyone who want to share his message
with someone, feel free to link this entry or copy 
his original message below or translate to your language.

Not only Emanuel,  I am deeply impressed with
warm heart from many people all over the world toward us.
I can't find any good word but thank you...   Miyuki 



*************************************************

To all of my Japanese skating fans
    and to all of the marvelous people of Japan,

As the World Championships continue,
I think of you often and pray for you often.
There are no words that I can say that will mitigate
the hardships that you all must have and continue
to endure after the tragedies of the earthquake and tsunami.

I can only hope that by watching members of your country skate,
in fact all the skaters, that you will be able to find the inspiration
to be stronger and fight harder just like they do everyday.

Skating is not only a sport but an art and art is the freedom of
self-expression. You too must make the journey
to meet yourselves within and learn things about
yourselves and others that lie in dark places.
Bring what you find into the light because
you will discover its beauty.

Share that beauty and find the courage to smile.
Be strong and find your calm.

I miss and love you all, my friends.

Emanuel


***************************************************

エマニュエルから日本のスケートファンやみなさんへのメッセージです。
当ブログは基本的に無断転載禁止ですが、この投稿はリンクフリーです。
共有したい方にご自由にご紹介ください。
エマファンの翻訳家の友人が日本語に訳してくれました。(Nさん・感謝!)

以下、Nさんの訳してくれた、エマからのメッセージです。



日本のスケートファンのみなさん、そしてすべての素晴らしい日本のみなさんへ

世界選手権が開催されている今、何度もみなさんのことを思い出し、
祈りを捧げています。みなさんがあの地震と津波という悲劇を経験し、
まだ大きな苦しみに耐え続けていることを思うと、私には言うべき
言葉が見つかりません。

今はただ、みなさんが日本のスケーターはもちろん、すべてのスケーターが
滑る姿を見て、さらに強く立ち向かっていく勇気を受け取ることができたらと
願うばかりです。彼らも毎日、みなさんと同じように戦っています。

フィギュアスケートは、スポーツであると同時に、芸術でもあります。
そして芸術は、自由に自分を表現することです。みなさんもまた、
自分を見つめる旅に出かけ、暗闇のなかで自分自身や周りの
人々について学ぶことになるでしょう。そこで見つけたものを、
どうか光ある場所に持ち帰ってください。なぜならそこには美しさが
あるからです。その美しさを世界に広め、そしてほほ笑む勇気を
出してください。みなさんが心を強く持ち、穏やかな日々を取り戻せることを
願っています。

友人である日本のみなさんを愛しています。

エマニュエル

 

10:10 Message from Emanuel comments(2) -
10:10 - - -
comment
>棚こうさん

コメントありがとうございます。
喜んでくれる人がいるということ、
エマも嬉しく思ってくれると思います。

彼は本当に、震災直後からずっと日本のことを
気にかけてくれていたのですが、言葉で表現するには
難しい部分もあることを、こうしてメッセージという形で
ここに寄せてくれて私も嬉しく思います。

少しでも人の心に届いて温かい気持ちになっていただけるきっかけになればと願っています。
From. miyuki at.2011/04/30 21:54
miyukiさんこんにちは。
エマちゃんからの素敵なメッセージのご紹介どうもありがとうございます。
翻訳して下さったNさんもどうもありがとうございました。
実家が福島にありますので震災以来何かと落ち着かぬ毎日を過ごしており、この50日間は正直なところスケートどころではないという心境でした。
そんな中、ワールドをテレビで観戦しスケーターたちのすばらしい演技や最後まであきらめない姿、世界中からの日本へのエールに励まされ、自分もやっと平常心を取り戻し次への一歩を踏み出そうという気になれたところだったので、エマちゃんからの心のこもった美しいメッセージが一層心に沁みました。
メッセージ、スケート友達などにご紹介させていただきますね。
miyukiさんがお住まいのあたりは大きな余震も続いているようですので、なかなか気が休まらないのではないかと思いますが、地震にも体調にもお気をつけてお過ごし下さいね。
From. 棚こう at.2011/04/30 16:51









CALENDAR
S M T W T F S
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
<< April 2017 >>
PROFILE
NEW ENTRY
CATEGORY
MOBILE
qrcode
COMMENT
ARCHIVE
LINKS
SPONSORED LINK